Nové kvalitní radiostanice Motorola XTR446 jsou zařaditelné do vyšší třídy v oblasti PMR vysílaček. Motorola XTR 446 se svým provedením blíží kategorii profesionálních radiostanic. Naše zkušenost z terénu je spojení na více než 5km. Cena je uvedena za pár (2ks)!
Osobní zkušenosti s vysokejma skeletovejma botama do terénu. Nejde o žádný oficiální recenze ale o skutečné poznatky skutečných jezdců.
HyneKTM:
No tak já začnu. Mám Formy Dominator. Koupil jsem si je přez internet. Risknul jsem to s moji standartní 44 velikostí a klaplo to.
Botky přisly asi za týden. Cenu si přesně nepamatuju ale něco kolem 4 700 kaček. Zprvu jsem se trochu zhrozil, protože jsem vybíral pouze podle obráazku na internetu a na živo jsem je nikdy neviděl. Jsou tězký jako prase.
Pro vášnivé fotografy a kameramany jistě problém. Kam umístit rozměrnou a na otřesy a nečistotvy citlivou techniku. Tak aby byla stále po ruce a žádný okamžik neunikl všudy přítomnému objektivu? Do letošního léta jsem vozil svou poměrně rozměrnou kameru Canon XM2 na rameni v klasické fotobrašně. Měla sice vyztužené stěny, ale zhruba čtyřkilová záležitost mi totálně odrovnávla záda. Pokud jsem jezdil sólo tak to ještě šlo. Občas jsem si ulevil opřením o zadní sedadlo. S nastávající výpravou do Albánie s ženou za prdelí jsem ale musel vymyslet něco nového.
Čtyři roky jsem šťastným majitelem Hondy Africa Twin 750 a stejně jako mnozí jiní její majitelé si lámu hlavu,jakou motorku si pořídím,až doslouží.V její kategorii se dlouho čekalo na výrobce,který vyrobí následnici trůnu.Nakonec se této role ujali překvapivě konstruktéři od BMW a v kuloárech se začalo proslýchat,že snad nový model řadového dvouválce BMW F 800 GS zaplní mezeru na trhu.Posuďte sami,do jaké míry se jim to podařilo.
Nedělám si patent na rozum. Následující text jseou mé léty nasbirane zkusenosti s kamerou na cestách i necestách. Pokud se jich budete trochu držet, budou vaše filmy z cest zase o něco zajmavější i pro nezůčastněného diváka.
Seznam krámů, který s sebou tahám ať jedu kamkoli.
Rozhodně tu není všechno, jde o základní položky. Jídlo beru tak na den, nějaký musli tyčinky a pár suchých polívek. Jsou skladný a v případě nouze jako když najdeš. Ale čím sem starší, tím toho vozím míň. není nad lokální krojovaný jídla a občasnou improvizaci.
Text: Jakub Janata
Tohle jsem sproste ukradnul ze serveru Motorkari.cz. Pripada mi to ale natolik zasadni ze by to tu melo byt!
S prvními slunečními paprsky jsme vyrazili na silnice a odstartovali tak další sezonu. Bohužel se začátkem sezony tu jsou opět první mrtví a zranění motorkáři. Zdá se mi zbytečné Vás upozorňovat na důvody proč se bouralo – podcenění stroje a následné nezvládnutí řízení, nedání přednosti, nedostání přednosti, přehlédnutí odstaveného vozidla či riskantní předjíždění. Proto Vám přináším alespoň tento kurz, pro poskytnutí první pomoci při dopravní nehodě nebo jiné situaci.
Popisovany postup planovani tras byl vyzkoušen v praxi na podzim 2009 v Tuniské poušti. Vše fungovalo na jedničku a naprosto spolehlivě. Takže se jedná o ověřenou věc. Jen na úvod.
Nikdy jsem příliš neholdoval GPSkám a jiným elektronickým hračkám. Vždycky jsem cestoval podle papírové mapy a kouzlo branného cvičení s kreslenou mapou mě nikdy neopustilo. S nadcházející plánovanou cestou do Tunisu s několika přejezdy Sahary mě ale donutilo konečně se o navigační techniku zajímat. A jak už to tak bývá odmítané se stalo lákavým a ve spojení s možností plánovat podle satelitních snímků můžu říct, že jsem tomuto způsobu plánování cesty naprosto propadl.
prodloužení předního blatníku - KTM 990 Adventure
Všichni majitele LC8 znají problém s házením bláta do prostoru motoru, přesněji na výfukové koleno pod chladičem. Pokud jste prasata jako já a po každé terénní vyjížďce nečistíte, vznikne vám na něm po čas malá skalka. Nebo spíš keramický obklad. Po dlouhém hledání řešení jsem narazil c i-shopi RDmoto na elegantní plasové prodloužení blatníku. Zakoupi, vyzkoušel a funguje to parádně!
Novinka mezi digitálními kamerami na helmu. Jednoduché záznamové zařízení s extrémním úhlem záběru a záznamem v HD! Cena je přitom zhruba poloviční než VIO. nemá sice náhledové zařízení, každopádně testy vypadají velice příznivě. Zdá se že doba přezbrojení na HD formát se nezadržitelně blíží!
Rozeta po najetí zhruba 12 000 km v terénu na KTM 990 S. Po razantním zatáhnutí plynu v Milovických hvozdech ji opustili zbytky zoubků a takhle nějak to vypadá.
Možná to sem nepatří, bo se jedná o automobilový zkrat, ale říkám si, že škoda nepředané zkušenosti...
Dnes mi kontrolka mého Peugeot Partnera naznačila, že jestli nedotlačím palivo, tak už si moc nepojezdím. Byl jsem trošku ve stresu, tudíž hlava řešila něco jiného než zbytek těla a tudíž jsem poslal do nádrže diesla 50 litrů Naturalu 95. Při tankování mi otec Furat sice poslal nějaké indicie (třeba cena nafty mi přišla poměrně vysoká), ale pokud nění příjmač naladěn, marné je Furatovo snažení.
Aneb xenon + mlhovka pro LC8 od Touratechu.
Po tuniské zkušenosti, kdy jsem i přes rožnuté dálkáče viděl velbloudy uprostřed cesty až 20m před sebou a váhal mezi podjetím a podkluzem, jsem musel se světlem něco udělat. Dostala mě nenápadná Fog+Xenon sada od TT.
Dlouho očekavávaná novinka je konečně tady. Těžko říct jestli je to zklamání,, překvapení se ale určitě nekonalo. Pro mě je to dost zklamání. Od tak zvučnýho jména jsem si sliboval vyžší cestovatelsko terénní ambice. Výsledná podoba blízká Hondě Waradero tak zřejmě nabídne další cestovní, cestovní enduro. Ano převářně pouze cestovní, Na terén můžeme zřejmě zapomenout.
Tak mam zazitek o ktery se musim podelit:
Rano jsem byl na STK s masinou. No nebyla uplne cista, jedno zrcatko tam bylo spis naraficeny a jeden blinkr zalepenej pruhlednou paskou aby to nebylo videt.
Jednoho babě letního odpoledne jsem s partičkou kámošů seděl na zahrádce, tehdy nevím pokolikáté už znovuotevřené hospody U nás, když jsem zaslechl ušlechtilý řev motoru. V zatáčce se mihlo modrý auto s chromovou siluetou běžícího koně ve znaku. „Ty vole to je Mustang". Rozbušilo se mi srdce, a když mi obsluha oznámila, že to dělají kluci v Bořeňovicích, rozhodl jsem se, že to musím vidět. Byla to krásná hodinka a půl. Brodili jsme se s kolegou Mustangama a tetelili se blahem. Jako vždycky, když narazíte na někoho, kdo má svoji práci rád.
Někdo po skončení sezóny úzkostlivě dodržuje pokyny z uživatelské příručky a neváhá dokonce ani nalévat polévkovou lžící olej do válců, jiný opře motorku ve stodole do kouta, a na jaře ji roztlačí. Ideál bude jako obvykle někde uprostřed, a záleží na každém, jak se svým majetkem naloží. Jak ale milovaným strojům lépe vyjádřit vděk za společně strávené kratochvíle, než se jim pokusit zpříjemnit nudný pobyt v garáži? Přinejmenším si zaslouží před spaním pořádně umýt a naleštit. Na další úkony, spojené s přerušením provozu se podíváme podrobněji.
Tak už je to tady. Doteď tvrdošíně odolávající KTM podlehla globální honičce za větším obsahem a testuje prototypy nové dvanáctistovky. Motor z RC8 stopadesátikoňová okruhová bestie (v kitu 180 kobyl) poputeje do Superduka, Supermotadru a bohuzel i do Advika.
Tak pánové. František zakoupil epesní kameru na helmu V.I.O. jedná se o americký výrobek, který nám zprostředkuje neskutečné záběry z islámských nevěstinců a jiných míst, kam konvenční kamera nesmí. Dnes ráno proběhl první rychlý test u nás v kanclu a výsledek vypadá více než nadějně. Kvalita obrazu výborná, rozlišení plný PAL, širokoůhlý objektiv, ketrý zachytí výkony před kamerou, i okolní krajinu.
aneb jak jsem zaflákané trubky leštil. Všichni to tak máte. Na každé mašině se najde koleno výfuku, které schytá přímý zásah bláta od kola. A kdo se myje po každé jízdě? Takže po pár ježdění se na laufech vypéká poctivá keramická skořepina.
Asi to není úplně nejlepší, váha, teplota atd., ale hlavně: nevypadá to hezky.
Asi mě trefí šlak, neboť teď díky mému zkurvenému připojení zmizela zpráva kterou jsem psal asi pul hodiny.
Jde o mou čerstvou zkušenost s novým roadbookem mini. Na rozdíl od Jíry si většina z nás zakoupila pěkný skladný roadbook mini. Takže zatímco on si pohodlně prověsí v krabici podrobnou trať, přihodí náhradní duše a svačinu, u naší verze budeme vymačkávat přebytečný vzduch abychom tam nacpali alespoň tu část trati, která přišla.
Takže jak to všechno začalo: Přišel mi krásný roadbook a zanedlouho po něm i soubor s nákresy trati. Olinka z vedlejší kanceláře mi ho o ochotně vytiskla a já vybaven profesionální ořezávačkou vytvořil přesné 11mm široké proužky. Ty jsem slepil s největší pečlivostí oboustrannou lepící páskou značky 3M. Vše vypadalo perfektně. Na osičku navíjecího čepu jsem taká vytvořil lepivou hranu z té samé pásky. Navíjení probíhalo příjemně i přes Honzovo varování že se to tam nevejde. Nevešlo. Zatím co on se zarazil na 80tém kilometru od konce trati, já se promotal o 10 km dál.