Tak už je to tady. Doteď tvrdošíně odolávající KTM podlehla globální honičce za větším obsahem a testuje prototypy nové dvanáctistovky. Motor z RC8 stopadesátikoňová okruhová bestie (v kitu 180 kobyl) poputeje do Superduka, Supermotadru a bohuzel i do Advika.
Ten po megaúspěchu SMT prodělal změny k lepší jízdě na silnici, bohužel v terénu se zařadí mezi stádo tažené BMW v závěsu SuperTeneré a spol.
Jednadvacitku vpredu nahradi dnes jiz beznejsi devatenactka, lauf bude je jeden na boku sterje jako u konkurence. Delene sedlo, palivove mapy, mraky elektroniky. 1200 by mela byt casem nahrazena jeste brutalnejsi kubaturou 1300. Co cekat jineho v dobe kdy BMW na svuj Adventure zacal montovat chladic a radialni brzdy.
Vetsina skalnich priznivcu cestovnich endur typu LC8 nebo Africa twin krouti hlavou, ale uprimne kolik z nich skutecne jezdi v terenu? A pro tu hrstku dobrodruhu zrejme vyrobci nehodlaji drzet stare modely vychazejici z Dakarovych replik. Diktata trhu je holt neuprosny a je naprosto jasne ze z defendru se stanou Cayeny. Doufejme ze nam ty nase Defendry budou jeste chvili slouzit.